Mindful Compassionate Parenting to absolutna nowość w Polsce.
To wyjątkowy kurs łączący elementy z różnych podejść i ścieżek kontemplacyjnych – 10 tygodniowy program dla rodziców zawierający ćwiczenia uważności i współczucia dla siebie w codziennym życiu rodzinnym.
Pomaga rozpoznać, zrozumieć i zmienić własne nieświadome wzorce reagowania i reakcje na stres. Uważne rodzicielstwo zwiększa spokój i wnosi więcej pewności siebie do rodzicielskiego serca.
Program Uważne rodzicielstwo (MCP) został opracowany przez niemieckiego psychiatrę i psychoterapeutę Jörga Mangolda – swoją wiedzę zawodową i wieloletnie doświadczenie zintegrował z podejściem praktyki uważności.
W 2019 roku program kursu został certyfikowany jako kurs zapobiegania stresowi w Niemczech i może być dofinansowany przez kasę chorych w Niemczech.
Program ma podstawy naukowe w zakresie uważności (zgodnie z podejściem MBSR Jona Kabata-Zinna), uważnego samowspółczucia (podejście Chrisa Germera i Kristin Neff), pozytywnej neuroplastyczności (Rick Hanson) oraz biologicznych systemów regulacji motywacji i emocji (za Paulem Gilbertem).
Program MCP jest obecnie w trakcie badań z niemieckimi uniwersytetami w Heidelbergu i Kassel, które mają na celu zmierzenie wpływu programu, ze szczególnym uwzględnieniem elementu współczucia.
Tematy kolejnych modułów
Tydzień 1: Odkrywanie uważności i reaktywności na stres
Tydzień 2: Uważność, stres, ewolucja
Tydzień 3: Stres i rodzicielskie pułapki optymalizacji
Tydzień 4: Jak rozwijać wewnętrzną siłę? Współczucie dla siebie
Tydzień 5: Współczucie jako motywacja dla siebie w roli rodzica
Tydzień 6: Cztery postawy wspierające równowagę rodzicielską
Tydzień 7: Rozwijanie pozytywnej perspektywy
Tydzień 8: Życie rodzinne i konflikty
Tydzień 9: Rodzicielskie granice i ograniczenia
Tydzień 10: Życie w pełni
Materiały kursu
Uczestnicy otrzymują podręcznik, w którym każdy rozdział rozpoczyna się od wprowadzenia teoretycznego do tematu w danym tygodniu i pomaga lepiej zrozumieć ćwiczenia i proponowane praktyki.
Uczestnicy otrzymują podręcznik, w którym każdy rozdział rozpoczyna się od wprowadzenia teoretycznego do tematu w danym tygodniu i pomaga lepiej zrozumieć ćwiczenia i proponowane praktyki.
W każdym rozdziale podręcznika znajduje się także dziennik, w którym możliwe są zapiski związane z tematem danego tygodnia. Tu w praktyczny sposób można integrować to co jest w trakcie kursu z codziennym życiem i harmonogramem dnia.
W materiałach kursu znajdują się także pliki audio z nagraniami formalnych praktyk. Często podane są krótkie formy tychże praktyk, które mogą być łatwiejsze do zastosowania w chwilach będących wyzwaniem, kiedy to zrobienie dłuższej praktyki formalnej nie jest możliwe.
Efekty kursu
Uważne, współczujące rodzicielstwo pomaga:
zwiększyć uważność w relacji rodzic-dziecko
być bardziej wyrozumiałym dla swoich dzieci i partnera
doświadczać siebie i dzieci z większą akceptacją i współczuciem
rozwinąć silniejszą więź z dziećmi
ufać własnemu sercu
lepiej radzić sobie w sytuacjach stresowych, a tym samym zmniejszyć ogólny stres
zmniejszyć problemy pomiędzy rodzicami a dziećmi na poziomie zachowań i emocji
kultywować szczęście i być w kontakcie ze swoim sercem
budować wewnętrzne zasoby z pozytywnych doświadczeń
Inwestycja w poprawę jakości życia rodziny: 970 zł
Jeśli finanse są jedyną przeszkodą napisz do nas – postaramy się pomóc. Można zapłacić w ratach.
Prowadzące:
Ewa Orłowska – doświadczona nauczycielka programów mindfulness i compassion. Jest współzałożycielką Fundacji EduMind Uważność w Edukacji i członkinią zespołu trenerskiego Mindfulness Association Polska.
Prowadzi kursy: Program Redukcji Stresu opartego na Uważności (MBSR), Kurs Życia opartego na Uważności (MBLC), Kurs Życia opartego na zasadach Współczucia (CBLC) oraz programy dedykowane dla wybranych grup takie jak: uważność dla nauczycieli i osób pracujących w zawodach pomocowych, uważność i współczucie dla rodziców a także kursy dla młodzieży (MBLC YA oraz Program Uważności .b).
Uważność zaczęła praktykować jako element treningu zen w latach osiemdziesiątych XX wieku. Od tamtego czasu praktykuje medytacje, uczestniczy w odosobnieniach a także sama prowadzi odosobnienia medytacyjne.
W przeszłości pracowała w przedszkolu eksperymentalnym, była nauczycielką, dyrektorką szkoły, konsultantką w Ośrodku Rozwoju Edukacji. Autorka programów i materiałów edukacyjnych, certyfikowana trenerka Nonviolent Communication.
Prowadzi kursy: Program Redukcji Stresu opartego na Uważności (MBSR), Kurs Życia opartego na Uważności (MBLC), Kurs Życia opartego na zasadach Współczucia (CBLC) oraz programy dedykowane dla wybranych grup takie jak: uważność dla nauczycieli i osób pracujących w zawodach pomocowych, uważność i współczucie dla rodziców a także kursy dla młodzieży (MBLC YA oraz Program Uważności .b).
Uważność zaczęła praktykować jako element treningu zen w latach osiemdziesiątych XX wieku. Od tamtego czasu praktykuje medytacje, uczestniczy w odosobnieniach a także sama prowadzi odosobnienia medytacyjne.
W przeszłości pracowała w przedszkolu eksperymentalnym, była nauczycielką, dyrektorką szkoły, konsultantką w Ośrodku Rozwoju Edukacji. Autorka programów i materiałów edukacyjnych, certyfikowana trenerka Nonviolent Communication.
Weronika Chmielewska – certyfikowana nauczycielka Mindfulness – prowadzi 8-tygodniowe Kursy Życia Opartego na Uważności (MBLC – Mindfulness-Based Living Course), współzałożycielka i prezeska Fundacji EduMind Uważność w Edukacji, właścicielka My Mindful Way Nika Chmielewska, wspiera rodziców w zakresie Świadomego Rodzicielstwa jako Conscious Parenting Coach w Instytucie dr Shefali Tsabary.
Współzałożycielka Instytutu Uważnego Rodzica.
Z wykształcenia ekonomistka, na co dzień broker ubezpieczeniowy, mama dwóch nastoletnich synów. Mieszka w domu pełnym specjalnych potrzeb.
Współzałożycielka Instytutu Uważnego Rodzica.
Z wykształcenia ekonomistka, na co dzień broker ubezpieczeniowy, mama dwóch nastoletnich synów. Mieszka w domu pełnym specjalnych potrzeb.
Rezerwuję miejsce lub zapisuję się konsultację:
Kurs jest na żywo na platformie Zoom – konieczna działająca kamera i mikrofon.
Kurs ruszy przy zebraniu się minimalnej grupy 10 osób. Liczba miejsc dla uczestników ograniczona do 16
.