2018-10-04

Kurs uważności MBLC we czwartki od 4 października

Od 4 pqździernika rusza MBLC (Mindfulness Based Living Course) 


Spotkania we czwartki godz. 18-20 w Warszawie na Żoliborzu i obejmuje 8 spotkań oraz jeden Dzień Praktyki.

Uczestnicy otrzymują ciekawe materiały i komplet nagrań do praktyki własnej. 

Tematyka spotkań cotygodniowych, w każdą środę od 18:00 do 20:00:

04.10.2018r.  – Tydzień 1 – Co to jest Mindfulness i po co praktykować. Zacznij w miejscu, w którym jesteś
11.10. 2018r. – Tydzień 2 – Ciało jako miejsce bycia obecnym
18.10. 2018r. – Tydzień 3 – Wprowadzenie podpory uważności
25.10. 2018r. – Tydzień 4 – Praca z rozkojarzeniem
08.11. 2018r. – Tydzień 5 – Badanie strumienia myśli

10.11. 2018r. – 10:00 – 16:00 – Sobota  - Dzień praktyki                                        15.11. 2018r. – Tydzień 6 – Postawa obserwatora                                                    22.11. 2018r. – Tydzień 7– Samoakceptacja                                                            29.11.2016r. – Tydzień 8 – Życie w oparciu o Mindfulness, Podsumowanie – Reszta życia

Wysokość opłaty za Mindfulness Based Living Course (MBLC)  wraz z materiałami i nagraniami do pracy własnej to 800 zł (wpłata do 1 września) lub 900 zł (wplata po 1 września)
Liczba miejsc jest ograniczona, miejsce rezerwuje bezzwrotna zaliczka 150 zł wpłacona do 20 września.

Jeśli jedynie pieniądze blokują Twoją decyzję skontaktuj się ws. rat i warunków indywidulanych :-)

Program MBLC (Mindfulness Based Living Course)

Mindfulness Based Living Course (Życie w oparciu o zasady Mindfulness) to cykl cotygodniowych spotkań szkoleniowych w ramach treningu uważności w oparciu o program Mindfulness Association. Kurs obejmuje osiem tygodni i składa się na niego w sumie dziewięć spotkań: osiem spotkań trwających około dwóch godzin oraz jeden dzień praktyki od godz. 10.00 do godz. 16.00.  Kurs poprzedza spotkanie lub rozmowa wprowadzająca przed rozpoczęciem kursu i zamyka spotkanie podsumowujące po ośmiu tygodniach.

Termin mindfulness odnosi się zarówno do praktyki jak i podejścia, które polega na byciu całkowicie obecnym wobec doświadczenia płynącego zarówno z zewnątrz jak z wewnątrz (własne myśli, uczucia, wrażenia) w każdej chwili. Chodzi o jakość bycia z pojawiającymi się zjawiskami niezależnie od tego jaki są. W ramach treningu mindfulness pracujemy z ciałem, emocjami oraz myślami, trenujemy stabilizację uwagi, pogłębiamy wgląd w procesy działania umysłu i uczymy się porzucać niekorzystne nawyki.  Mindfulness to podejście i techniki rozwijające świadomość ciała oraz emocji i treści pojawiających się w świadomości.
Podstawą treningu jest utrzymywanie postawy otwartej, bez oceniania reakcji na poziomie ciała, myśli czy uczuć.  Celem treningu nie jest osiągnięcie relaksacji albo poczucia szczęścia, lecz  raczej wolność od tendencji do powtarzania automatycznych  reakcji na myśli, uczucia i wydarzenia.
Trening uważności nie jest ani formą psychoterapii ani treningiem relaksacyjnym, chociaż może po części spełniać obie te funkcje.

Przeprowadzono wiele badań naukowych potwierdzających dobroczynne skutki, jakie praktyka uważności przynosi naszemu umysłowi, samopoczuciu, emocjom i zdrowiu:
– obniżenie poziomu lęku, niepokoju, stresu, wyczerpania i poirytowania
– podwyższenie odporności psychicznej i fizycznej
– rozwój inteligencji emocjonalnej
– zmniejszenie podatności na depresję 
– usprawnienie procesów zapamiętywania i uczenia się
– zwiększenie umiejętności koncentracji
– redukcja chronicznego bólu przez zmniejszenie poziomu odczuwania bólu fizycznego
– poprawa nastroju i jakości życia w stanach chronicznego bólu
– zmniejszenie poziomu hormonów stresu we krwi
– zmniejszenie ciśnienia krwi i obniżeni ryzyka pojawienia się nadciśnienia

Tak jak możemy ćwiczyć mięśnie ciała, tak tez możemy ćwiczyć swój umysł, co powoduje zmiany w strukturach i aktywności naszego mózgu- neuroplastyczność mózgu.

 

powrót