Program Uważna Przerwa w Pracy.

Dla szkół spoza województwa mazowieckiego prowadzimy zajęcia mindfulness przeznaczone dla uczniów Mindfulness w Szkole .b
i dla nauczycieli, rodziców pracowników szkoły  Mindfulness w Szkole .b Fundamenty

Poza ofertą zamieszczoną na tej stronie, organizujemy programy szkoleniowe na miarę dla konkretnej grupy odbiorców lub instytucji. Jeśli jesteś zainteresowany zorganizowaniem szkolenia w twojej organizacji czy mieście, napisz.

Program .b Fundamenty dla dorosłych oraz .b dla młodzieży

Pracując z uczniami szybko zorientowano się, że korzystają z programu najbardziej,  gdy mają koło siebie dobre wzorce jak   nauczycieli, rodziców czy pracowników szkoły praktykujących uważność.  Z tego powodu powstał program dla dorosłych  .b Fundamenty. Przy tworzeniu programów projektu .b oparto się na doświadczeniach zaczerpniętych z klasycznych formatów:  stworzonego przez Jona Kabat-Zinna MBSR (Mindfulness Based Stress Reduction) oraz MBCT (Mindfulness based Cognitive Therapy) popartych wiedzą naukową (w szczególności prof. Marka Williamsa). Obecnie brytyjska Fundacja Mindfulness in Schools Projeckt  z sukcesem prowadzi treningi .b  w wielu szkołach korzystając z dotacji rządowych. Po rekomendacjach do stosowania mindfulness zawartych w dokumencie grupy parlamentarnej Mindful Nation dostępność  mindfulness dla uczniów i nauczycieli znacznie wzrosło.  Program .b  to 9 lekcji 45 minutowych z atrakcyjnymi materiałami wizualnymi. Kurs został  przetłumaczony na 6 języków,  ponad 2000 trenerów prowadzi zajęcia .b w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Francji, Holandii i Danii i Polsce.

Program .b Fundamenty jest przystępny i bardziej atrakcyjny cenowo niż formaty klasyczne. Obejmuje 9 spotkań 90 minutowych a jego koszt to ok. 450 zł (spotkania MBSR i MBCT trwają 2,5 godz., a koszt wynosi ok. 1000 zł).

Badania .b

Professor Willem Kuyken z Exeter University zbadała  522 uczniów w 12 szkołach i potwierdziła wpływ programu na redukcję depresji i stresu oraz lepsze samopoczucie.Program dobrze przyjęty przez nauczycieli i uczniów. Badanie opisano w British Journal of Psychiatry.

Więcej informacji w języku angielskim na stronie www.mindfulnessinschools.org